تکنیک های سئو برای تصاویر

سئوی تصاویر وبسایت چیست؟ چک لیست جامع و کاربردی

پس از شناسایی تصاویر و ویدیوها، اطلاعات مرتبط با آن‌ها، از جمله تگ‌های Alt، نام فایل و متا داده، در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره می‌شود. در این مرحله، موتور جستجو تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. نحوه کراول و نمایش تصاویر و ویدیوها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) یکی از موضوعاتی است که باید با دقت بررسی شود. اولین گام در این مسیر، کراول یا پویش وب‌سایت توسط روبات‌های موتور جستجو مانند گوگل است. این روبات‌ها به طور مداوم وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کنند تا محتوای جدید یا تغییرات را شناسایی کنند. مهمترین نکته این است که مطمئن شوید تصویر و متن جایگزین با صفحه مرتبط هستند.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. تمام حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوزمحفوظ است. در دنیای امروز، برندینگ، رسانه و دیجیتال مارکتینگ، مرزهای خود را از بین برده‌اند. سیاستمداران، کارآفرینان و حتی متخصصان سئو، همگی باید هنر جلب توجه، پیام‌رسانی مؤثر و مدیریت تصویر برند را بیاموزند. در نهایت، استفاده از ترکیب این دو استراتژی می‌تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

دوره‌های آموزشی آکادمی ژاکت به طور کامل و جامع مورد بررسی و آموزش قرار می‌گیرد. در این زمینه، آکادمی ژاکت با برگزاری دوره‌ سئو داخلی، شما را با اصول و شیوه‌های تولید محتوای بهینه‌سازی شده برای تصاویر و ویدیوها آشنا می‌کند. در این دوره، مبانی و اصول پایه‌ای سئو را به طور کامل توضیح می‌دهد تا شما بتوانید الفبای سئو را یاد بگیرید و از پایه شروع به بهینه‌سازی سایت خود کنید. اگر سایت شما در بستر سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی شده است می‌توانید از پلاگین‌های مختلفی برای کاهش حجم عکس‌های خود استفاده کنید. مثلا پلاگین (WP Smush) به صورت خودکار، حجم تصاویر آپلود شده را کاهش می‌دهد و کیفیت عکس را هم در حد قابل قبولی نگه می‌دارد.

احتمالاً دیدید که یک طرف یا بعضاً دو طرف سایت‌ها و بلاگ‌ها دارای فضای خالی است. چون این خود مصداقی از کیورد استافینگ است و پنالتی شدن توسط گوگل را همراه خواهد داشت. انتخاب چنین اسمی، چندان از ما وقت و انرژی نمی‌گیرد اما ارزشش را دارد. این کد به مرورگر می‌گوید که فایل‌های jpg، jpeg، gif و png را تا مدت یکسال در حافظه خود نگه دارد. برای ویرایش فایل htaccess به پوشه public_html در هاست خود بروید و فایل htaccess. دادن یک سری فیلتر های فتوشاپ به تصاویر + دادن یک قاب (ۤFrame) به تصاویر یا ترکیب چند تصویر با هم در نرم افزارهای ادیت تصاویر، میتواند عملا برای شما یک تصویر جدید ایجاد کند.

ویژگی مهم فرمت PNG یعنی قابلیت ذخیره‌سازی با Transparency نیز در فرمت WebP وجود دارد. مهم‌تر از همه این‌که فرمت WebP از تصاویر ساکن و متحرک بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند. برای افزایش خوانایی فایل های تصویری خود توسط موتورهای جستجو نام فایل ها را به صورت انگلیسی بنویسید تا گوگل بهت و سریعتر به آن رتبه بدهد یعنی به جای کلمه آموزش موفقیت بنویسید، success training. شما میتوانید برای خلق تصاویر جذاب از ابزارهای آنلاینی مثل freepik (+) یا ابزارهای آفلاینی مثل فتوشاپ (+) یا برای موبایل از اپلیکیشن هایی مثل اینشات استفاده نمایید. فقط دقت نمایید که اگر از ابزارهای آنلاین استفاده میکنید برای سئو تصاویر تولیدی باید عکس و لوگو خود را اضافه کرده و با تغییرات زیاد تصاویر را به صورت ویژه شخصی سازی نمایید. بارگذاری تنبل می تواند به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری را در صفحات طولانی که شامل تصاویر زیادی در پایین صفحه هستند افزایش دهد.

اگر کاربر از دسکتاپ یا موبایل استفاده کند، سایز تصویر با اندازه دستگاه تنظیم می‌شود. یکی از به‌روزرسانی‌های مهمی‌که آنها فاش کردند این بود که از مسیر فایل و نام فایل برای رتبه‌بندی تصاویر استفاده می‌کنند. در ادامه 15 نکته مهم که برای بهینه سازی تصویر وجود دارد، آورده شده است که باید بدانید. در تصویر زیر که مربوط به یکی از اسلایدهای دوره سئو محتوا است سه متن جایگزین را انتخاب کردیم و به هر کدام نمره دادیم. بنابراین نمی‌توانید از طریق سرچ فارسی به عکس‌های کمیاب دسترسی پیدا کنید.

بر اساس آمارها، نزدیک به ۷۳ درصد از تصاویر وب در فرمت JPEG بارگذاری می‌شوند. همین دو ویژگی فرمت JPEG را به یکی فرمت‌های سازگار با سئو تبدیل می‌کند. مزیت مهم دیگر این تصاویر در آن است که طیف متنوعی از رنگ‌ها را نیز پشتیبانی می‌کنند. در کنار این مزیت‌ها، تصاویر JPEG یک ایراد مهم دارند و آن این است که در زمان کاهش حجم، افت کیفیت پیدا می‌کنند بنابراین احتمالا بخشی از جزییات تصویر در فرمت JPEG از بین می‌رود. پیاده‌سازی سئو تصاویر برای بهبود و افزایش بازدید وب‌سایت، جذب ترافیک ارگانیک و افزایش تجربه کاربر بسیار مهم است.

این اتفاق در تصاویر هم ممکن است رخ دهد ولی چالش مهمی در سئو نیست. معمولا هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی از هر سایت یک تصویر نمایش داده میشود که بهترین گزینه از نظر گوگل متناسب با هدف کاربر است. نگارش متن جایگزین‌های توصیفی و اختصاصی برای هر تصویر کمک می‌کند تا در زمان مناسب و جستجوهای مرتبط نمایش داده شوند. بهینه‌سازی تصویر و رعایت استانداردهای سئو در عکس بر کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو تاثیرگذار است. سئو تصاویر را از چند منظر مختلف بررسی کرده و در مورد تاثیر عکس بر کیفیت محتوا صحبت می‌کنیم. همانطور که قبل‌تر گفته شد، متن جایگزین نقش مهمی در کمک به گوگل و سایر موتورهای جستجو برای درک محتوا و زمینه‌ی تصاویر ایفا می‌کند.

به همین دلیل هم آن‌ها باید بهترین شغل‌های پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. از طرفی این نکته را در نظر داشته باشید که بک لینک PBN یکی از روش‌های ایجاد بک لینک می‌باشد که در صورتی که به درستی ایجاد نشود به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته شده و شامل پنالتی گوگل می‌‌شود. گوگل توضیح داده که از عنوان و توضیحات صفحه شما به عنوان بخشی از الگوریتم جستجوی تصویر خود استفاده می‌کند. اگر از افزونه گوگل کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید با نصب افزونه Save Image as Type «+»، تصاویر را در زمان دانلود در یکی از فرمت‌های JPEG، PNG یا WebP ذخیره کنید. برای انتخاب فرمت بهتر برای تصاویر وب‌سایت، بهتر است ویژگی هرکدام از موارد بالا را بشناسید. حالا که اهمیت این موضوع را درک کردید، در مورد نام‌گذاری درست فایل تصاویر چند نکته دیگر را هم بررسی می‌کنیم.

البته اگر یک سایت وردپرسی دارید، می‌توانید از افزونه Simple Image XML Sitemap  یا موارد مشابه هم استفاده کنید. اگر سایت شما این قابلیت را نداشته باشد، هم‌زمان با لود صفحه، تمام عکس‌ها و ویدیوهای بارگذاری شده در آن‌ شروع به دانلودشدن می‌کنند. در نتیجه، کاربر شما باید مدت زمان زیادی منتظر بماند تا بتواند کل صفحه را ببیند. در مقابل وقتی که این قابلیت را فعال می‌کنید، عکس‌ها و ویدیوها هم‌زمان بارگذاری نمی‌شوند. برعکس، منتظر می‌مانند تا کاربر به سمت پایین صفحه اسکرول کند و در این حین به ترتیب دانلود می‌شوند.

و شما باید یک نام فایل توصیفی مانند “red-ford-mustang-1967.png” به آن بدهید. به سادگی یک تصویر را از فایل‌های رسانه‌ای ذخیره شده خود انتخاب و متن جایگزین را در سمت راست صفحه به تصویر اضافه کنید. یک متن جایگزین بهتر برای تصویر قبل می‌تواند جمله‌ی «یک کیک اسفنجی ویکتوریا تکه تکه شده با پودر قند» باشد. این جمله باعث تجسم بسیار بهتری از تصویر در ذهن کاربر و توصیف آن برای گوگل می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، باید فشرده‌سازی تصاویر تا ۱۰۰ کیلوبایت یا کمتر باشد.

بر پایه‌ی متن بودن این فرمت (text-based) باعث شده تا گوگل به راحتی بتواند به کمک خزنده‌های خود این تصاویر را کراول، ایندکس و درک کند و از این جهت نیز نقش خود را به خوبی در سئو سایت ایفا می‌‎کنند. Scalable Vector Graphics همان‌طور که از نامشان پیداست مناسب تصاویر گرافیکی و طراحی‌ها هستند و استفاده از آن‌ها برای تصاویر رئال منطقی و نتیجه‌بخش نیست. توجه به این خلاء محتوایی و تمرکز بر انتشار تصاویر اختصاصی و ارزشمند می‌تواند برگ برنده‌ی ما در این رقابت باشد. شناخت هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا تعادل میان متن و محتوا را تعیین کنیم. به عنوان مثال در معرفی یک مکان گردشگری تصویر اهمیت زیادی برای مخاطب ما دارد و بهتر است تنوع و تعداد تصویر را تا جای امکان بالا ببریم.

قبل از این که بخواهیم مراحل سئو تصاویر را یاد بگیریم، لازم است تا با مزایای بهینه‌سازی تصاویر آشنا شویم و بدانیم که اصلاً چرا باید تصاویر را سئو کنیم. ما در این مقاله مهم‌ترین و بهترین فاکتورهای سئو تصاویر را برای شما توضیح داده‌ایم، پس اگر می‌خواهید از طریق تصاویر سایت‌تان ترافیک جذب کنید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. لنز گوگل قابلیت جستجو را با AR ،AI و بینایی کامپیوتر ترکیب می‌کند.

تعدادی تصویر را به هر کدام از ابزارها داده ایم و میزان فشرده سازی آنها را هم برای شما بدست آورده ایم. هر کدام از این نوع فایل ها از روش فشرده سازی متفاوتی استفاده می کنند که نتیجه آن حجم فایل متفاوت با دیگری است که گاهی اوقات این تفاوت حجم چشمگیر می شود. سئوی تصویر شامل چندین مؤلفه است که هر یک روی مولفه خاصی از تصویر اعمال می شود تا آن را برای کاربر و موتور جستجو بهینه کند. سلام دوست عزیزسایز تصویر را باید متناسب با بزرگترین سایز نمایش در سایت اصلاح کنید. در غیر اینصورت بخش زیادی از فضای هاست شما بی دلیل اشغال شده و ممکن است در برخی از بخش‌های سایت نسخه سایز کامل با حجم بسیار بالا نمایش داده شود.

اگر عکس مورد نظر شما با نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده و تعداد و تنوع رنگ‌ها در آن کم است پیشنهاد می‌کنیم از گزینه PNG-8 استفاده کنید. همان‌طور که در عکس می‌بینید در این گونه تصاویر، متن جایگزین عکس، شامل تمام مشخصات محصول مورد نظر می‌شود. یعنی ممکن است برای نوشتن alt text آن گوشی، مجبور باشید تا هر جزئیاتی در مورد مشخصات فنی آن را که به ذهنتان می‌آید بنویسید. به همین دلیل در دوره تولید محتوا تکنیک‌های کاربردی و جذابی برای استفاده صحیح از تصاویر و تاثیر آنها بر سئو را ارائه کرده‌ایم. در ادامه دو وبسایت که قابلیت‌ و تنوع خوبی در تبدیل پسوند تصاویر را دارند به شما معرفی می‌کنیم.

ImageSEO یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای سئوی تصاویر و بهینه سازی کتابخانه است. الگوریتم‌های گوگل، بینگ و کوانت از پر کردن بی رویه کلمات کلیدی و در نتیجه cannibalization کلمات کلیدی در صفحات سایت بیزار هستند. نشانه گذاری شما کدی است که در وب سایت خود قرار می‌دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهند. اگر تا به حال از ریچ اسنیپت‌ها استفاده کرده باشید، دقیقاً متوجه خواهید شد که نشانه گذاری شما دقیقاً چیست. وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، ایجاد نام فایل‌های توصیفی و شامل کلمات کلیدی کاملاً حیاتی است. نام فایل‌های تصویری به گوگل و سایر خزنده‌های موتورهای جستجو در مورد موضوع تصویر اطلاعات لازم را می‌دهد.

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. برای هر تصویر، عنوان، توضیحات، مکان URL، کپشن و اطلاعات مجوز را وارد کنید. برای محتواهای ویدیویی، عنوان، توضیحات، مکان URL و URL فایل ویدئویی خام را درج نمایید. اما راه دیگری هم برای Lazy Loading کردن تصاویر وجود دارد آن هم استفاده از کد html است. در ادامه به شما آموزش میدهیم چگونه با کد عکس های خود را لیزی لود کنید.

برای این منظور، چک لیستی تهیه کنید تا موارد ذکر شده را برای سئوی عکس انجام دهید. قبل از آپلود تصاویر باید از فرمت مناسب، نام مناسب و متن جایگزین مناسب استفاده کنید. به نظر شما دیگر عوامل تاثیرگذار در سئوی تصاویر وب‌سایت چه مواردی هستند؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید. قبل از آپلود، از ابزارهای فشرده‌سازی تصویر مانند TinyPNG، ImageOptim  یا  Squoosh  برای کاهش حجم فایل بدون افت کیفیت استفاده کنید. تغییر نام فایل تصویر یا ویدیو یکی از تکنیک‌های ساده اما موثر در سئو است.

با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بی‌ارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینه‌سازی لینک‌دهی و… می‌توانید ربات‌های خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید. فراموش نکنید که هر اقدام کوچکی برای بهینه‌سازی سایت، می‌تواند به بازدهی این بودجه ارزشمند کمک کند. بودجه خزش (Crawl Budget)، پارامتری است که تعیین می‌کند صفحات شما با چه سرعتی در پایگاه‌داده گوگل ایندکس می‌شود. اگر صفحات جدید یا تغییرات صفحات قبلی وب‌سایت‌تان، با تأخیر زیاد در نتایج گوگل نشان داده می‌شود، احتمالاً به افزایش کرال باجت نیاز دارید. در این راهنما از بخش آموزش سئو سایت پارس‌پک همراه ما باشید تا مفهوم کرال باجت و اهمیت آن در سئو به‌طور کامل آشنا شوید.

مثلا کلمه انواع مدل مانتو یا انواع مدل مو را جستجو کنید تا با این مقاله ها روبرو شوید. برای مثال تمام تصاویر در سایت absfreepic.com با لایسنس Public Domain ارائه میشود. به این معنی که شما اجازه کپی برداری از تصاویر برای مقاصد شخصی و تجاری را دارید. یا اکثر تصاویر در وب سایت PixaBay هم با لایسنس های Creative commons ارائه شده و اجازه کپی برداری به شما میدهد. در حالت عادی کاربر زمانی که وارد سایت شما میشود، باید تمام تصاویر و عکس های صفحه را دانلود کند. اما زمانی که شما گزینه Lazy Load یا لود تنبل را فعال کنید، کاربر میتوانید ابتدا وارد صفحه شده و سپس با اسکرول آن به پایین و رفتن به سراغ تصاویر، آنها را دانلود کند.

با این حال، اگر قصد دارید تصاویر شما ایندکس شوند، مطمئن شوید که این دستور در صفحه استفاده نشده است. حتما دیده‌اید که در برخی از سایت‌ها، title یا عنوانی در پایین عکس‌ها نوشته است. معمولا در همان پنجره‌ای که می‌توانید تگ‌ آلت را برای تصویر خود مشخص کنید، کادری هم برای نوشتن عنوان وجود دارد. اگر سایت شما تصاویر زیادی دارد، از یک نقشه سایت (Image Sitemap) استفاده کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تصاویر را بهتر ایندکس کنند. داده‏‌های ساخت یافته، که به عنوان اسکیما3 نیز شناخته می‌شود، روش دیگری برای افزودن جزئیات بک‌اند4 به یک تصویر برای کمک به موتورهای جستجو در درک آن است. داده‏‌های ساخت یافته همچنین شانس اینکه تصویر بتواند به عنوان یک نتیجه غنی در نتایج جستجو نشان داده شود را افزایش می‌دهد، بنابراین اضافه کردن آن برای تصویر مهم است.

حالا این صفحه را در اختیار دوست خود گذاشته و بخواهیم تا از بالا به پایین اسکرول کرده و تلاش کند تا موضوع مقاله را درک کرده یا مفهوم مشخصی را در آن پیدا کند. اگر مفهومی که درک کرده با موضوع مقاله ما یکسان است یعنی در انتخاب تصاویر آن بسیار موفق عمل کرده‌ایم. اساسا کاربران به محض بازدید از یک وب سایت ابتدا تمام عکس‌های صفحات را اسکن می‌کنند، سپس تصمیم به مطالعه متن می‌گیرند. به بیان بهتر تصاویر یکی از مهم‌ترین عناصر صفحات سایت می‌باشند که در افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران تاثیرگذارند. یکی از مزایای کلودفلر(Cloudflare) نسبت به سایر CDNها این است که بدون تغییر آدرس عکس‌ها آن ها را ذخیره و به کاربر نمایش می‌دهد. در ادامه درباره استفاده از CDN برای بهبود سئوی تصاویر سایت بیشتر توضیح می‌دهیم.

خبر خوب این که با رعایت چند تکنیک در بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید به این ایده‌آل دست پیدا کنید که آن‌ها را در ادامه می‌بینید. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینک‌های تبلیغاتی‌تان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیج‌های وب‌سایت، نقشی تعیین‌کننده دارد. با سریع‌تر لود شدن صفحات، مشتری هم‌چنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. محبوبیت و میزان استفاده از یک تصویر نیز در رتبه‌بندی آن تأثیر دارد. هرچه یک تصویر بیشتر در صفحات مختلف و سایت‌های معتبر استفاده شود، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر دارد.

بارگذاری تنبل روشی برای بارگزاری تصاویر است که در آن تصاویر تنها زمانی بارگذاری می شوند که در صفحه نمایش دستگاه کاربر دیده شوند. این کار باعث می شود سرعت بارگذاری صفحه بهبود پیدا کند مخصوصا صفحاتی که تصاویر زیادی را در خود جای داده اند. بنابراین مهمترین کاری که باید به عنوان یک سئوکار یا مدیر سایت انجام دهید انتخاب بهترین نوع فایل تصویر است تا به این وسیله بتوانید بهترین فشرده سازی و کاهش حجم تصویر را با کمترین کاهش کیفیت انجام دهید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد فاکتور کیفیت را تغییر داده و تاثیر آن بر کیفیت تصویر را در لحظه مشاهده کنید. براساس تنوع رنگ، محل استفاده و محتوای تصویر این عدد بهتر است بین 85 تا 95 انتخاب شود (پیش فرض روی 90).

اگر از تکنولوژی‌های AMP یا PWA در وب‌سایت استفاده می‌کنید، لازم است که ابعاد تصویر را به‌طور دستی در کد اصلی صفحه تعریف کنید. حتی اگر از این تکنولوژی‌ها استفاده نمی‌کنید هم بهتر است طول و عرض تصویر را در وب‌سایت تعریف کنید تا از خوب بودن تجربه کاربری آن مطمئن شوید. با انجام این کار در وب‌سایت، مرورگر قبل از بارگذاری فایل CSS، ابعاد تصاویر را مشخص می‌کند. «کپشن» (Caption) که در اینجا می‌توان آن را به زیرنویس عکس نیز ترجمه کرد، به متنی گفته می‌شود که در قسمت پایینی تصویر قرار می‌گیرد و توضیحات بیشتری در مورد آن به کاربران ارائه می‌کند. کپشن را می‌توانید برای انواع مختلف تصاویر مثل عکس، نمودار و هر محتوای دیگری که در فرمت تصویر به وب‌سایت اضافه می‌کنید، تعریف کنید. متنی که در زیر هرکدام از تصاویر این مطلب قرار گرفته، در حقیقت همان کپشن یا توضیحات مختصر تصویر است.

الگوریتم‌های گوگل ابتدا به ایندکس تصاویر در نسخه موبایل توجه می‌کنند. چگونه؟ پاسخ کوتاه این است که مطمئن شوید تصاویر و طرح‌بندی وب‌سایت شما به گوشی موبایل پاسخگو هستند. نام فایل باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران معنا داشته باشد. اندازه تصویر به ابعاد یک تصویر (به عنوان مثال 1024 در 680 پیکسل) اشاره دارد. با یادگیری این مبانی و تکنیک‌ها، شما نه تنها می‌توانید سئوی سایت خود را به یک سطح حرفه‌ای برسانید، بلکه می‌توانید به عنوان یک کارشناس محتوا و یا کارشناس سئو، مسیر شغلی خود را به بهترین شکل مشخص کنید.

یکی از ویژگی‌های تصاویر سئو شده، وجود «متن جایگزین تصویر» (Alt images) است. برای گرفتن بهترین نتیجه، این متن را به صورت برداشتی از آن تصویر و در قالب چند کلمه بنویسید تا اگر زمانی عکستان برای یک کاربر لود نشد بداند که موضوع تصویر از چه قرار بوده است. فرمت JPEG بهترین گزینه برای تصاویر واقعی هستند و می‌توانید از طریق ابزارهای مختلف (در ادامه توضیح می‌دهیم) به تناسب خوبی بین حجم و کیفیت در این تصاویر برسید. در مجله فرادرس، اغلب تصاویر با فرمت JPEG در وب‌سایت بارگذاری می‌شوند و تلاش می‌کنیم حجم آن‌ها را زیر ۷۰ کیلوبایت نگه داریم. سلام دوست عزیزتغییر عکس حتی با حفظ آدرس موجب میشه که گوگل در مورد اون مجدد تصمیم گیری کنه. ویژگی مثبت این سایت، قابلیت آپلود عکس به‌صورت مستقیم از اینترنت و با وارد کردن آدرس آن است.

این فعالیت‌ها موجب افزایش سرعت لود صفحه و بهبود فاکتورهای مرتبط با تجربه کاربری یا همان Core Web Vitals شود. منظور از سئو تصاویر، اقداماتی است که برای بهینه‌سازی عکس‌های سایت شما انجام می‌شود. بهینه‌سازی این تصاویر به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر عکس‌های داخل صفحات سایت شما را پیدا کرده و بررسی کنند. در نتیجه، تصاویر سایت شما زودتر در گوگل ایندکس می‌شوند و رتبه‌های بهتری هم از گوگل می‌گیرید.به همین علت است که شما باید برخلاف دیگران، به سئو عکس‌ها همان اندازه اهمیت دهید که به سئو محتوا. سئوی عکس شامل ایجاد و ارائه تصاویر باکیفیت در فرمت، اندازه و وضوح ایده آل به منظور افزایش تعامل کاربر است. همچنین شامل برچسب‌گذاری دقیق تصاویر با ابر داده می‌شود تا الگوریتم‌های موتورهای جستجو بتوانند آن‌ها را بخوانند و موضوع صفحه را درک کنند.در ادامه 10 چک لیست سئوی تصاویر وب‌سایت را به تفصیل شرح خواهیم داد.

ابتدای کد که برای همه ما آشناست، یک کد استاندارد برای قرار دادن عکس. اما در ادامه، راهنمای اندازه تصویر قرار دارد که به مرورگر می‌گوید دو نسخه دیگر از این عکس وجود دارد، یکی medium و دیگری large. تنها مشکل این فرمت‌ها این است که ایجاد آن‌ها به سادگی ایجاد فرمت JPG که فرمت اصلی در بسیاری از دوربین‌ها و … است نیست. برای تبدیل عکس به فرمت webp یا Avif پیشنهاد ما استفاده از squoosh.app است. در آخر انصاف نیست که به فایل‌های متحرک GIF که اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند اشاره نکنیم. بهتر است در استفاده از این فایل‌ها زیاده روی نکنید، چون حجم بالایی دارند و حرکت دایمی این فایل‌ها، باعث حواسپرتی خواننده در حین خواندن مطلب می‌شوند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/